SVOLVAER 20 JUNI

20 juni 2011 - Svolvær, Noorwegen

17 juni: Om 8.55 vertrokken we vanaf de haven. Het landschap blijft ons steeds weer verbazen. Zo mooi rijden rondom fjorden over rustige wegen met overal nog sneeuw op de bergen. Op de lunchplek hoorden we over een mooie ferrytocht tussen Gryllefjorden en Andenes. We konden alleen boeken als we met min. 12  personen waren, hoorden we in een hotel in Finnsnes. We hebben het dus maar niet gedaan. We wilden overnachten bij Solbergfjord en hebben daar ook gegeten, maar zijn later 's avonds nog doorgereden naar een grote plaats met supermarkt waar we kampeerden.

18 juni: Naar de Lofoten! Eerste bestemming daar is Lodingen op 225 km. De brug naar de Lofoten is 1001 mtr lang. We zullen nu regelmatig van ferry's gebruik maken om op de plaats van bestemming te komen. Overnacht op een camping bij vuurtoren en jachthaven. Rest van de dag geluierd want het was weer prachtig weer. 's Avonds dus barbecue.

19 juni: Om 10 uur vertrokken voor een lange wandeling. Het begin van de wandeling was moeilijk te vinden maar na wat navragen bleken we te moeten zijn bij de Barneskole. Het was stevig klimmen. Lunch op een hoogte van ruim 400 mtr. Daar zagen we 3 mensen naar het hoogste punt klauteren (562 mtr) Dat wilden wij ook wel, dus wij omhoog. Het was wel te doen, soms op handen en voeten. Boven gekomen moesten we nog zo'n 200 klauteren over grote keien en sneeuwvelden maar geen grote hoogteverschillen meer. Er lag in een bakje een boekje waarin je je naam en de datum kon noteren. Na wat gerust te hebben wilden we via een andere route afdalen. Ergens hebben we een markering gemist en toen volgde de moeilijkste afdaling uit mijn carriere, Vaak moesten we op 't gat omlaag, zo stijl was het (maar niet gevaarlijk hoor). Er groeiden veel berken waaraan we ons vast konden houden. Soms gleden we omlaag door de varens, er kwam bijna geen eind aan maar we hebben onze eerste berg bedwongen. We moesten ook nog door een stromende rivier, natte voeten dus. Maar aan alles komt een eind. We begonnen om 3 uur aan de afdaling en waren om 6 uur terug op de kampeerplaats. Moe, voldaan en dus geen spijt dat we het hadden gedaan. Foto's van deze spectaculaire dag volgen later.

1. sfllfb:
    20 juni 2011
    Hier was de reactie'Respect' wel op z'n plaats, maar toen bleek je op Hyves te moeten inloggen. Dus dan maar zo: Respect! :-)

hahaha. Leuk verhaal. Liefs!!!
  2. mir en co:
    24 juni 2011
    Tjonge, dat wil dus wel wat zeggen "de moeilijkste afdaling uit mijn carriere". Maar goed dat je er (voor mijn gemoedsrust waarschijnlijk, lang leve het bungee jumpavontuur) even bij vermeldde dat het niet gevaarlijk was! Haha! Ik sluit mij aan bij mijn zus: respect! (lekker zonder de bemoeienis van hyves). Liefs en knuffels van ons!! We missen jullie steeds erger en verheugen ons meer en meer op Saars verjaardag!