HAMAR

7 juli 2011 - Hamar, Noorwegen

5 juli; Het was mooi weer dus besloten we tot 13:00 uur op de camping te blijven. We hebben de vorige tekst vanaf een bankje op de camping kunnen maken en versturen. De was hing keurig op lijntjes te drogen. Ook weer vuil water geloosd en drinkwater aan boord genomen. We parkeerden de camper op een droomplek voor de lunch en gingen daarna een wandeling maken van 2 uur. Teruggekomen zagen we Bernadette en Patricia weer. Vanwege de hoge bergen geraakten we in de schaduw en daarom besloten we 80 km (2 uur rijden) verder te gaan BBQ-en. Echter de rit naar Hol was zeer inspannend vanwege de vele haarspeldbochten, de hoogte en de onverlichte tunnels (zelfs mist in enkele smalle tunnels). Aan de andere kant van de berg regende het en dus ging de barbecue niet door. We vonden een stille plaats aan een rivier tegenover een paar huizen net buiten Hol.

6 juli; Het doel vandaag was:Hamar en een paar lange stops om te zonnen. Het was echter steeds te bewolkt om lang te blijven. Op de E 6 reed een voorganger over een afstand van 50 km niet meer dan 60 km per uur. Het is gebruikelijk dat je dan op parkeerplaatsen even de achterliggers laat passeren, maar deze noor deed dat niet. Na een uitgebreid bezoek aan de schaatshal en het centrum van Hamar hebben we alsnog kunnen BBQ-en op de inmens grote parkeerplaats van het Viking skippet. En daar ook maar overnacht.

7 juli: we gaan vandaag proberen te genieten van stille weggetjes en lange stops in de zon. Maar eerst alle lege (Noorse) flessen inleveren. We hebben geprobeerd weer wat foto`s en een filmpje te uplaoden maar hier kon dat niet (geen kaartlezer in de computer).