Malmo

24 mei 2011 - Malmö, Zweden

Hallo allemaal,

24 mei, een leuke dag voor ons eerste verslag. Op 19 mei zijn we vertrokken en reden we via een veerboot naar een parkeerplaats bij Kopenhagen om die stad de volgende dag te bezoeken. Het was mooi weer en natuurlijk hebben we het beroemde beeldje van de zeemeermin bezocht en gefotografeerd. Dezelfde middag nog zijn we doorgereden via een brug van 16 km lengte naar Zweden, waar we een camping opzochten midden in een vogelreservaat en aan zee. Prachtig. Zaterdag was het weer fantastisch maar zondag hadden we storm, regen en onweer. Een beetje een verloren dag dus. Maandag hebben we een rondrit gemaakt door de provincie Skane, koffie gedronken (zelf gezet) in een haventje en geluncht bij een jeugdherberg op het zuidelijkste puntje van Zweden. Daar was ook een vuurtoren. Toen we de 64 treden hadden beklommen kwamen we op een soort balkonnetje met glas afgesloten. Daar stonden 2 stoeltjes en een geranium. Leuk en natuurlijk met een mooi uitzicht over zee. Het was zonnig, maar wel koud. We hebben overnacht op een parkeerplaats net aan de overkant van die lange brug in Zweden. 'sAvonds een wandelingetje van 35 minuten heen naar een mooi uitzichtspunt om van de ondergaande zon te genieten. Helaas zakte ie in de wolken, maar toch was het mooi. Vandaag 24 mei zijn we al vroeg naar een camping ten zuiden van de stad Malmo gereden. Daarna hebben we de bus genomen naar het centrum en nu zijn we dus in de bibliotheek om dit bericht te schrijven. De dag begon regenachtig maar het is nu zonnig.

Groetjes en tot de volgende keer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Arnold van der Velden:
    24 mei 2011
    De kop is eraf. We wensen jullie een plezierige/goede vakantie.
    Voor Paula de hartelijke felicitaties vanuit Zeegse.
    Fijne dag.
  2. Harriette:
    24 mei 2011
    Många njuta i norr. Njut av.

Groetjes, Harriette
  3. truus de gier:
    Hallo jongelui.
    Een mooi eerste verslag,en dat op je verjaardag!
    Nou meid van harte gefeliciteerd,maak er een mooie dag van en wij zullen vanavond een neut op je nemen!
    Heel veel plezier en tot het volgende bericht!
  4. Carla:
    24 mei 2011
    had geen 06 nrs. van jullie, Paula bij deze van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van jullie verdere reis.Groetjes
  5. Esther:
    24 mei 2011
    Paula, gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat leuk om jullie eerste verslag nu te lezen. Zo te zien al veel gezien en gedaan voor die paar dagen die jullie nu weg zijn. Geniet ervan, tot gauw.
  6. Constant Dedel:
    Constant:

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
  7. dymph:
    25 mei 2011
    Hoi Paula, alsnog proficiat met je verjaardag, wel aan gedacht, maar niet op het idee gekomen dat op deze manier te doen. Ik moet er nog aan wennen wat vaker te kijken. Zijn vandaag begonnen met de parasol, hier prachtig weer tot donderdag. Groetjes Dymph
  8. Imelda Rumathé:
    25 mei 2011
    Ha Paula en Ben! Op de eerste plaats Paula van harte gefeliciteerd met je verjaardag. De eerste paar dagen zitten er al weer op. Het is genieten zo te lezen! Blijf genieten er is nog een lange prachtige weg te gaan! Groetjes Imelda.....
  9. Thea:
    Hoi hoi,

Omdat ik niet weet of je mijn sms-je hebt ontvangen op je verjaardag, bij deze nogmaals van harte gefeliciteerd.

Liefs, Louis en Thea.
  10. Ingrid (dochter van Gerda):
    27 mei 2011
    Hey die Paula en Ben,
    Net even een blik geworpen op jullie site, mooi en leuk hoor.
    Ik zal het uitprinten en meenemen naar mam, vind ze vast leuk.
    Paula ik begrijp uit de reacties dat je jarig bent geweest. Van harte proficiat en nog vele gezonde jaren gewenst!
    Lekker genieten samen en tot gauw.
    Liefs Ingrid.
  11. mir en co:
    29 mei 2011
    Hee lieve Mam en Ben, hier alles goed. Jullie zijn minder enthousiast aan het bloggen dan vorige keer. Wel weer doen hoor! We zijn benieuwd naar berichtjes en foto's. Veel liefs en veel plezier!!!