STORSLETT

16 juni 2011 - Storslett, Noorwegen

Na het schrijven van het verslag de vorige keer boodschappen gedaan en daarna een canyon gezocht. Dat werd een avontuurlijke rit. Na ongeveer 20 km was er een slagboom die open stond dus wij dachten: mooi doorrijden. We kwamen in een gebied met watervallen, stroomversnellingen en een groeve met prachtige noorse lei. Plekje gezocht voor overnachting waar we eigenlijk niet mochten staan, maar er was toch niemand dus........ De volgende morgen hebben we een wandeling gemaakt van 7 km naar een dam. Er was een prachtig uitzichtspunt over de dam en de kloof met daarin nog sneeuw en ijs. De wandeling was niet zo interessant maar het eindpunt dus heel mooi. Terug bij de camper zijn we meteen weggereden. Bij die bewuste slagboom gekomen bleek ie dicht te zijn en wij hadden natuurlijk geen sleutel. Na 3 kwartier wachten kwam er een auto. De mensen van de krachtcentrale maakten de slagboom open en we konden weer verder. Het museum van Alta met rotstekeningen was nog haalbaar. Er was een wandelpad aangelegd van 2.9 km waar we alles konden bewonderen. Heel mooi. Bij een camping buiten Alta ons potje gekookt en daarna nog 1,5 uur gereden voor de overnachting.

Vandaag, 16 juni reden we weer een fantastisch mooie rit langs besneeuwde bergen en hoog over een pas. Je moet je dan niet voorstellen dat hoog betekent: 2000 mtr of zo, het is hooguit 400 mtr, maar toch ligt er nog volop sneeuw. We zijn nu in een plaats waar weer een bibliotheek met infocentrum met vrij internet bleek te zijn dus vandaar al weer zo snel een verslag. Heel veel liefs en tot de volgende keer. We maken een prachtige reis maar toch mis ik (Paula) alle lieve mensen in Holland best wel behoorlijk hoor!

1. dymph:
    16 juni 2011
    Lijkt me inderdaad een geweldige reis, maar zo'n dichte slagboom, dan zou ik alweer spaans benauwd worden, Wil zocht ook altijd zulke dingen op. Wil is reeds in Spanje en ik werk nog een week. Ik ga 24 juni Wil achterna en hoop lekker op alleen maar veel zon, veel wijn en lekker zwemmen, lekker saai in vergelijking met jullie avontuur, groetjes dymph
  2. Gerda:
    lieve paula en ben
    bedankt voor het belletje
    wat een mooi verslag en prachtige foto's
    maar ik kan nog niet zo goed schrijven erg vermoeiend en geen hoofd letters
    elke dag beetje beter hé..........
    veel liefs gerda
  3. sfllfb:
    16 juni 2011
    Wij willen ook daar zijn!!!
    Toen Fabian en Bastiaan jullie op de foto zagen riepen ze heel hard, enthousiast wijzend naar de computer: Omma! Oppa!
    6 x Veel liefs uit Amstelveen